ایام ویِژه ۱۱۴ | وقتی اسرائیل هم شکست خورد

وقتی اسرائیل هم شکست خورد

پیروزی‌های مکرر اسرائیل در برابر دولت‌های عربی این توهم را در جهان به وجود آورده بود که ارتش صهیونیست‌ها شکست‌ناپذیر است!

صهیونیست‌ها نه‌فقط فلسطین،‌ بلکه بخش‌هایی از مصر، سوریه و لبنان را در اشغال داشتند. مثلاً پس از پیروزی‌های دلاورانه رزمندگان اسلام در آزادسازی خرمشهر، آن‌ها به جنوب لبنان حمله کردند و مستقیم تا جنوب بیروت هم رفتند تا بخشی از توان دفاعی ایران را سرگرم خود کنند. از آن سال، ۱۸ سال جنوب لبنان در اشغال اشغال‌گران قدس بود تا این‌که مقاومت نتیجه داد و حزب‌الله لبنان توانست با قدرت ایمان، نخستین طعم تلخ شکست را به کام صهیونیست‌های غاصب بچشاند.

این پیروزی درست در زمانی به دست آمد که عمده مبارزان سابق و رهبران عرب اعتقاد داشتند نمی‌توانند با اسرائیل مبارزه کنند و تنها راه‌حل «مذاکره و سازش» است و حتی برخی مقاومت را متهم به «خشونت‌ و جنگ‌طلبی» می‌کردند و می‌گفتند شما مانع «آرامش مردم» فلسطین هستید! حتی اصلاح‌طلبان ایرانی از ثمره ۲۰ سال دشمنی با اسرائیل می‌پرسیدند و خواهان به رسمیت شناختن کیان اشغال‌گری بودند!

۵ خرداد ۱۳۷۹- عقب‌نشینی مفتضحانه صهیونیست‌ها از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی