قرآن ۱۱۴ | چرا ظهور طول کشیده است؟

چرا ظهور طول کشیده است؟

«ظهور منجی» چیز جدیدی نیست و در امت‌های قبلی هم بوده است. مشکل این است که گویا ما هم مسیر اشتباه آن‌ها را می‌رویم. به این آیه توجه کنید:

أَ لَمْ یَأْنِ لِلَّذینَ آمَنُوا أَنْ تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِکْرِ اللَّهِ وَ ما نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ وَ لا یَکُونُوا کَالَّذینَ أُوتُوا الْکِتابَ مِنْ قَبْلُ فَطالَ عَلَیْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَ کَثیرٌ مِنْهُمْ فاسِقُونَ

آیا وقت آن نرسیده است که دل‌های مؤمنان در برابر ذکر خدا و آنچه از حقّ نازل کرده است، خاشع گردد؟! و مانند کسانی نباشند که در گذشته به آن‌ها کتاب آسمانی داده شد، سپس «زمان معین» بر آن‌ها طولانی گذشت و قلب‌هایشان قساوت پیدا کرد و بسیاری از آن‌ها گنه‌کارند!

می‌بینید؟! اشکال آن‌ها این بود که خشوع نداشتند و برای همین زمان معین (شاید ظهور منجی) برایشان طول کشید و در نتیجه قلب‌هایشان سخت شد. حالا در روز میلاد امام عصرمان به خودمان مراجعه کنیم؛ آیا به اندازه کافی خشوع داریم یا قلب‌هایمان رو به سنگ شدن است؟

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی