ایام ویژه 13 | عاشورای رضوی

دریافت
حجم: 73 کیلوبایت

عاشورای رضوی
روز عاشورای سال 1415 هجری‌قمری در ساعت 14:26 دقیقه جمعیت عزادار حسینی حرم رضوی شاهد جنایت هولناکی از سوی منافقان کوردل بود.
بمب در قسمت بالای سر مبارک ثامن‌الحجج(ع) منفجر شد و همه چیز را در هم ریخت. قطعات خردشده پوست و گوشت زائران به همراه خون، سطح دیوارهای حرم مطهر امام و داخل آن را پوشاند. بوی خون و سوختگی و دود، فضای حرم رضوی را پر ساخت.
طاقت‌فرساترین و سوزناک‌ترین صحنه برای خدام رضوی آن جایی بود که باید به جمع آوری و پاکسازی حرم مطهر از قطعات ریزریزشده گوشت، پوست و خون بدن‌های پاره پاره شده زائران می‌پرداختند، به گونه‌ای که باقی‌مانده بدن‌های زائران در ظهر عاشورای حسینی(ع) در سطح بیشتر رواق‌ها همچون رواق دارالحفاظ، دارالسعادة و نیز گنبد الله وردیخان، گنبد حاتم خانی و... بخش وسیعی از دیوارها را پوشانیده بود. این کار سخت و جگرسوز در همان شب و با زحمت بسیار انجام گرفت و صبح روز بعد حرم فرزند موسی بن جعفر(ع) آماده زیارت و طواف عاشقان دلسوخته و عزادار شد.

30 خرداد 1373/شهادت زائران رضوی توسط ایادی امریکا 

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی