درنگ 111 | حتماً مشتری می‌شوی

حتماً مشتری می‌شوی

بعضی وقت‌ها می‌خواهیم همان لحظه‌ اول فرد را به اعلی مراتب علیین برسانیم! این شاید خودش را در اعتکاف، آن‌جایی قشنگ‌تر نشان می‌داد که یک بچه‌دبیرستانی که بار اولش است به مسجد ما می‌آمد، توسط رفقای مسجدی به عبادات مختلف دعوت می‌شد. من هم البته یاد این داستان قدیمی افتادم:

«روزی مسلمانی یکی از همسایگان اهل کتاب خود را به نماز می‌خواند که «اگر یک‌بار به نماز مسجد بیایی حتماً مشتری می‌شوی!» آن بنده‌ خدا هم که دلش نسبت به اسلام نرم شده بود، پذیرفت.

صبح زود بود که مشغول نماز صبح شدند. تازه‌مسلمان خواست به خانه برگردد که دوباره دعوت به تعقیبات نماز صبح و البته کمی دعا و مناجات شد!

چیزی نگذشته بود که او را به نماز ظهر خواندند با کلی تعقیبات و مقدمات و مؤخرات و به همین منوال نماز عصر... هیچ دیگر! نتیجه‌اش هم مشخص است.»

گاهی وقت‌ها دیدن یک فیلم و نماهنگ، گعده رفاقتی، حتی یک بازی خاص در یک اعتکاف مؤثرتر از کلی نماز و مناجات و... برای بعضی‌هاست. اعتکاف گذشت،‌ بعد از اعتکاف هم مراقب باشیم.

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی