در مسیر بهشت 109 | از گنجینه دعاهای شیعه

از گنجینه دعاهای شیعه

گنجینه عظیمی از ادعیه و مناجات از پیشوایان معصوم شیعه برجای مانده است. خوب است به بهانه سه ماه معنوی، بیش‌ازپیش نگاهی به این دعاها بیندازیم. از امام صادق علیه‌السّلام روایت شده در ماه رجب این دعا را بخوانیم:

اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ صَبْرَ الشَّاکِرِینَ لَکَ وَ عَمَلَ الْخَائِفِینَ مِنْکَ وَ یَقِینَ الْعَابِدِینَ لَکَ اللَّهُمَّ أَنْتَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ وَ أَنَا عَبْدُکَ الْبَائِسُ الْفَقِیرُ أَنْتَ الْغَنِیُّ الْحَمِیدُ وَ أَنَا الْعَبْدُ الذَّلِیلُ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ امْنُنْ بِغِنَاکَ عَلَى فَقْرِی وَ بِحِلْمِکَ عَلَى جَهْلِی وَ بِقُوَّتِکَ عَلَى ضَعْفِی یَا قَوِیُّ یَا عَزِیزُ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الْأَوْصِیَاءِ الْمَرْضِیِّینَ وَ اکْفِنِی مَا أَهَمَّنِی مِنْ أَمْرِ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ.

خدایا شکیبایى شاکرانت، و کردار ترسیدگانت، و باور عبادت‌کنندگانت را از تو می‌خواهم، خدایا تو برتر و بزرگى، و من بنده بینوا و تهی‌دستم، تو بى‌نیاز و ستوده‌اى، و من بنده خوارم، خدایا بر محمّد و خاندانش درود فرست، و عطاى این خواسته‌ها را بر من منت بگذار به توانگرى‌ات بر تهیدستى‌ام، و به بردبارى‌ات بر نادانی‌ام، به توانت بر ناتوانى‌ام. اى عزیز، خدایا بر محمّد و خاندانش آن جانشینان پسندیده درود فرست، و مرا از کارهاى دنیا و آخرت نسبت به چیزی‌که بی‌تابم کرده کفایت کن! اى مهربان‌ترین مهربانان.

مفاتیح‌الجنان

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی