قرآن 101 | بزرگ‌ترین قسم خدا؛ ویژه انتخابات

    بزرگ‌ترین قسم خدا؛ ویژه انتخابات

قرآن به روش‌های مختلفی سوگند یاد می‌کند تا اهمیت حرف خود را نشان دهد. اما بزرگ‌ترین سوگند به چیست و برای چه کسانی است؟ مسلماً بزرگ‌ترین قسم به خود «خدا» است که بزرگ‌ترین است و بالاترین سوگند به اوست. اما برای چه کسانی؟ برای آن‌ها که دم از دین می‌زنند ولی مهم‌ترین معیارش را ندارند. آن معیار چیزی نیست جز ولایت «ولی‌الله». نشانه‌اش هم راضی بودن به حرف او از صمیم قلب است:

آلا وَ رَبِّکَ لا یُؤْمِنُونَ حَتَّی یُحَکِّمُوکَ فیما شَجَرَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ لا یَجِدُوا فی‏ أَنْفُسِهِمْ حَرَجاً مِمَّا قَضَیْتَ وَ یُسَلِّمُوا تَسْلیماً[1]

(ای پیامبر) به پروردگارت سوگند که آن‌ها مؤمن نخواهند بود، مگر اینکه در اختلافات خود، تو را به داوری طلبند و پس از داوری تو، در دل خود احساس ناراحتی نکنند و کاملاً تسلیم باشند.

پس ای آقا یا خانمی که نامزد شده‌ای یا می‌خواهی به نامزدی رأی بدهی، مهم‌ترین معیار یعنی «ولایت» را در نظر بگیر وگرنه تو هم جزو کسانی خواهی بود که هنوز ایمان نیاورده‌اند!



[1] نساء،65

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی