ایام ویژه 97 | حماسه مردم آمل (6 بهمن سال 1360)

     حماسه مردم آمل (6 بهمن سال 1360)

دومین حماسه جنگل

پس از علنی شدن مشی مسلحانه ضدانقلاب و منافقین؛ آن‌ها برنامه‌های مبارزاتی خود را در خانه‌های تیمی و مخفیانه انجام می‌دادند. پس از حادثه 30 تیر و فرار بنی‌صدر و افزایش ترورها، طرحی اجرا شد که در پی آن، هر مالکی موظف بود هویت مستأجر خود را با ارائه شناسنامه نشان دهد. اجرای این طرح باعث لو رفتن و شناسایی آن‌ها شد. از طرفی هم پس از فرار رجوی و بنی‌صدر از کشور، هنوز خط خروج برای آن‌ها آماده نبود. بنابراین بهترین مکان برای کمونیستها جنگل‌های شمال کشور بود.

تمامی نیروهای آن‌ها ورزیده بودند اما ما تجربه کافی نداشتیم. حتی در داخل شهر می‌آمدند، ترور، تخریب یا گروگان‌گیری می‌کردند و از شهر خارج می‌شدند!

ورق از زمانی برگشت که آیت‌الله جوادی آملی به ما پیشنهاد کردند که به‌جای دفاع در شهر، به پناهگاه‌هایشان در جنگل هجوم ببریم. صبح که شد، به کمک مردم، ما ابتکار عمل را در دست گرفتیم. مردم واقعاً به ما کمک کردند و در 24 ساعت طومارشان بسته شد. به خاطر همین جان‌فشانی‌ها بود که امام در وصیت‌نامه‌شان، از حماسه مردم آمل یاد می‌کنند.

مصاحبه با سردار ناصر شعبانی، فرمانده سپاه آمل در سال 60

منبع: سایت Khamenei.ir

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی