ایام ویژه 4 | وفات حضرت ام البنین سلام‌الله‌علیها

دریافت
حجم: 32.5 کیلوبایت

ایام ویژه

مادر پسرها
اول از همه ، قمر بنى هاشم علیه‌‌السلام متولد گردید، و بعد به ترتیب: عبدالله و جعفر و عثمان گام به جهان هستى گذاشتند.
فرزندان ام البنین - همگى - در زمین کربلا شهید شدند و نسل ام البنین علیها السلام از طریق عبیدالله بن قمر بنى هاشم بسیار مى‌باشند. چون بشیر به فرمان امام زین العابدین علیه‌السلام وارد مدینه شد تا مردم را از ماجراى کربلا و بازگشت اسراى آل الله با خبر سازد در راه ام البنین سلام‌الله‌علیها او را ملاقات کرد و فرمود: اى بشیر، از امام حسین علیه‌السلام چه خبر دارى؟ بشیر گفت : اى ام البنین، خداى تعالى ترا صبر دهد که عباس ‍ تو کشته گردید. ام البنین سلام‌الله‌علیها فرمود: از حسین سلام‌الله‌علیه مرا خبر ده . بدینگونه ، بشیر خبر قتل یک یک فرزندانش را به او خبر داد اما ام البنین پیاپى از امام حسین علیه‌السلام خبر مى‌گرفت وى گفت : فرزندان من و آنچه در زیر آسمان است، فداى حسینم باد! و چون بشیر خبر قتل آن حضرت را به او داد صیحه‌اى کشید و گفت: اى بشیر، رگ قلبم را پاره کردى‌! و صدا به ناله و شیون بلند کرد.
مامقانى گوید: این شدت علاقه ، کاشف از بلندى مرتبه او در ایمان ، و قوت معرفت او به مقام امامت است که شهادت چهار جوان خود را که نظیر ندارند در راه دفاع از امام زمان خویش سهل مى‌شمارد.
به نوشته علامه سماوى در ابصارالعین : ام البنین سلام‌الله‌علیها همه روزه به بقیع مى‌رفت و مرثیه مى‌خواند، به نوعى که مروان - با آن قساوت قلب - از ناله و گریه ام‌البنین سلام‌الله‌علیها به گریه مى‌افتاد و اشک‌هاى خود را با دستمال پاک مى‌کرد.

13 جمادی الثانی/ وفات حضرت ام البنین سلام‌الله‌علیها

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی