کلام امام 91 | وحدت حوزه و دانشگاه، بزرگ‌ترین پیروزى‏

وحدت حوزه و دانشگاه، بزرگ‌ترین پیروزى‏

تا اراده خداى تبارک‌وتعالی نباشد، براى بشر امکان ندارد که به یک همچو وحدت کلمه‏اى برسد... دست خدا با جماعت است. برادرهاى من، این وحدت کلمه را حفظ کنید. رمز پیروزى شما وحدت کلمه است. اختلاف را کنار بگذارید.

من بزرگ‌ترین پیروزى را آشتى بین دانشگاه و مدارس علمى [حوزه‏هاى علمیه‏] مى‏دانم. اگر ما هیچ پیروزى پیدا نکرده بودیم الّا همین معنا که بین دانشگاه و طبقه روحانى نزدیک کردیم و تفاهم حاصل شد... و این دست خیانتى که سال‌هاى طولانى جدایى انداخته بود بین این دو طبقه قطع شد؛ و بحمدالله، هم روحانى فهمید که دانشگاهى آن‌چه اجانب گفته‏اند، نبود و هم طبقه جوان و دانشگاهى فهمیدند که روحانى آن‌طور که براى این‌ها توصیف کرده بودند، نبود. آن‌ها مى‏خواستند که ملت را از هم جدا کنند و تمام هستى ملت را ببرند و خود ملت [را] باز به هم ریزند- اختلاف با هم- از مصالحشان غافل باشند. شما ملت ایران ثابت کردید که با وحدت کلمه، یدِ اجانب، دست آن‌ها را قطع کردید.

صحیفه امام، ج‏6، ص: 21

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۱)

  • محمد امین(اوالا)
  • متن خوبی است اما باید این نکته را هم در نظر داشت که ملاک وحدت داشتن حوزه و دانشگاه در زمان فعلی چیست!؟
    یعنی من از کجا بدانم که در زمان فعلی وحدتی وجود دارد!؟ آیا همین که دانشجویی در حوزه تحصیل می کند، و بالعکس، آیا نشان ار ایجاد وحدت در حوزه و دانشگاه است.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی