بسته 92 تابلو اعلانات، هفته اول دی 1394

نود و دومین بسته تابلواعلانات رو با تسلیت شهادت امام حسن عسگری علیه السلام و گرامی داشت هفته وحدت، تقدیم می کنیم به:

همه خادم هایی که از فقط از چای ایرانی استفاده می کنن.


دریافت یکجای بسته 92:

...

دریافت بسته محتوامحور

     

دریافت بسته محتوامحور

بدون نشان مسجدنما


 

...

بسته طرح محور

رنگی

حجم: 5.46 مگابایت

     

دریافت بسته طرح محور

سیاه و سفید

حجم: 4.21 مگابایت



دریاقت متن مطالب تابلو اعلانات




حجم: 48.7 کیلوبایت


دریافت مجزای همه بخش‌های بسته 92


طرح های گرافیکی

به جای کاریکاتو:

تصویرسازی چهره نورانی رهبر شیعیان نیجریه:

8 ربیع الاول؛ شهدات امام حسن عسگری

10 ربیع الاول 15 سال قبل از بعثت؛ روز ازدواج نبی اکرم (صلی الله علیه و آله) و حضرت خدیجه (سلام علیها) 

شیخ ابراهیم زکزاکی؛ ابراهیم آفریقا
25 دسامبر اول میلادی؛ تولد حضرت مسیح علیه السلام

12 ربیع الاول؛ روز میلاد پیامبر اعظم به روایت برادران اهل سنت و آغاز هفته وحدت


اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۸)

باسلام و تشکر از سایت خوبتان.
چند سوال و نکته:
1. در خصوص مطلب تاجگذاری امام زمان با نظر به اینکه منبع هم نداشت، نشان می دهد نویسنده محترم فقط میخواستند مغرضانه مطلبی را در این خصوص نشر دهند. مثلا در پاراگراف اول مطلب این سوال پیش می آید که " پس شما توقع دارید روز شهادت امام عسکری را روز ولایت امام زمان نامگذاری کنند؟ و در آن روز که شهادت پدر امام عصر است مردم به جشن و سرور بپردازند؟ " اتفاقا ما بخاطر اینکه امام عصر در آن روز صد در صد ناراحت هستند گفتیم 9 ربیع روز ولایت امام زمان باشد.
2. نکته دوم در خصوص لفظ "تاجگذاری" است. بنظر میرسد نویسنده سر برخی الفاظ بحث الکی راه انداخته اند. اینکه ما به امام رضا می گویم سلطان اباالحسن، یا می گویم شاه خراسان (که اتفاقا این مورد در دیوارنوشت های حرم هم مکررا ذکر شده است) و یا تعابیر والفاظی از این دست. خوب بیایید من و شما بگوییم ولایت امام زمان یا... مشکل ظهور حضرت حل شد دیگه؟!
بنظر میرسد باید افق دید را کمی دورتر در نظر گرفت و به مسایل اساسی غیبت امام زمان پرداخت.
3. نکته سوم هم در رابطه با برگه ی "گول نخوریم". بر طبق نص صریح تمامی احادیث و تفاسیر ما، مراد و منظور از "مومنون" شیعیان و محبین مولانا امیرالمومنین هستند. شما که بهتر مستحضرید!
.
در پایان لازم می بینم ضمن تشکر مجدد از شما بزرگواران یادآور شوم که برای سایت خوب و کاربردی مثل مسجد نما که ما مشتری همیشگی ش هستیم. یک اشتباه هم زیاده!! و این برادر حقیر از روی دغدغه ی نقد درون گفتمانی این نکات را یادآوری کردم. امید است موفق و پیروز باشد. یاعلی
پاسخ:
سلام علیکم
از این که پیگیر مطالب مسجدنما هستید ممنونیم. و از این که به دنبال نقد و دقت هستید، بیشتر!
اجازه بدید عرایضی رو تقدیم کنیم:

1- اصل حرف این بود که چیزی به نام تاج‌گذاری برای امام معصوم در دین ما نبوده و نیست. پس باید این مطلب حذف شود. طبیعتا این حرف نیاز به سند ندارد، بلکه خلافش نیاز به سند دارد. یعنی کسی که موافق چیزی به نام تاجگذاری است، باید بگوید از کجای دین این را آورده است. مثلا بگوید فردای رحلت پیامبر برای امیرالمومنین جشن تاجگذاری برگزار شده، یا فردای عاشورا برای امام سجاد!

2- در مورد سوالی که فرمودید: «پس شما توقع دارید روز شهادت امام عسکری را روز ولایت امام زمان نامگذاری کنند؟ و در آن روز که شهادت پدر امام عصر است مردم به جشن و سرور بپردازند؟» به نظر می‌رسد که این سوال ایجاد نمی‌شود. چون مخاطب می‌فهمد که اصلا چیزی به نام تاجگذاری وجود ندارد نه در روز شهادت امام عسکری (علیه‌السلام) نه فردای آن روز. هر چند که اگر سوال هم ایجاد شد، جوابش معلوم است.

3- به نظر می‌رسد که لفظ شاه یا سلطان در فارسی با لفظ تاج فرق دارد. ما شاه یا سلطان را به جای امیر و سید و سرور به کار می‌بریم که به شان «ولایت» بر می‌گردد. اگرچه شاید در استفاده این الفاظ هم باید دقت کنیم. معلوم نیست همه این الفاظ مناسب شان اهل بیت باشد. اما لفظ تاج، عموما با تاج و تخت می‌آید و به زندگی ملوکانه‌ای که اهل‌بیت از آن دور بودند دارد. اهل بیت تاکید می‌کردند که رفتاری که با شاهان داشتید با ما نداشته باشید.

4- اتفاقا به خاطر این که به مسائل جدی غیبت و ظهور پرداخته شود، اصرار داریم که به این مسائل جزئی دقت شود. ما به عنوان شیعه موظفیم سنت اهل بیت را زنده کنیم نه این که از خود سنت بسازیم.

5-  در مورد موضوع برادری مومنان در قرآن هم دو مساله وجود دارد: اول این که شیعه و سنی با هم برادر هستند یا نه؟ و دوم این که چه استناد قرآنی وجود دارد؟
با توجه به فرمایش امام و رهبری، اصل برادری مورد تاکید است. اما در مورد استناد قرآنی، آیات زیادی هست که خیلی‌هاشان نیاز به توضیح داشت. می‌خواستیم متن آیه کوتاه‌تر باشد که مطلب راحت‌تر فهمیده شود. از این جهت آیه مزبور رو انتخاب کردیم. ما هم روایاتی که فرمودید رو دیدیم ولی معتقدیم کسی مثل مقام معظم رهبری که هم مجتهد جامع شرایط هستند و هم تسلط زیادی بر قرآن دارند، بهتر می‌تونند نتیجه اجتهادی رو بفرمایند. چون ایشون از این آیه در همین موضوع استفاده کردند، ما هم استفاده کردیم:

«اسلام تأکید کرده است که قومیتها، ملاک تشخص و هویت نیستند؛ «انّ اکرمکم عنداللَّه اتقاکم». اسلام تأکید کرده است که برادران مسلمان باید با هم برادرانه رفتار کنند؛ نگفته است برادرانی که سنیاند یا شیعه‌اند یا فلان مذهب دیگر را دارند، بلکه گفته است که مسلمانان «انّما المؤمنون اخوة» هستند. هر کسی به این کتاب و به این قرآن و به این دین و به این قبله اعتقاد دارد، مؤمن است؛ اینها با هم برادرند؛ اسلام این را به ما گفته است. اما ما خنجرها را پشت سر مخفی میکنیم برای زدن به سینه‌ی برادران!» (بیانات در دیدار کارگزاران نظام 18 اردیبهشت 83)

ان‌شاءالله که این پاسخ کامل باشد و اگر نبود باز هم نظرتان را بفرمایید. برای ما افتخار خواهد بود.
خدا قوت
دستتون درد نکنه
عجرتون با امام زمان (عج)...
با سلام
میخواستم بدونم منبع مطلبی که درباره ی تاج گذاری امام زمان علیه السلام گذاشتید از کجاست؟
پاسخ:
سلام بر شما
نویسندگان مسجدنما مولف این مطلب هستند. استناداتش هم بیشتر منطقی و عقلانی است
احسنت .اجرکم عندالله
سلام خیلی دلم میخواد یه شماره تماس ازتون داشته باشم و ازتون تشگر کنم. خیلی زحمت می کشید. لطفا شماره تماستونو بزارید
پاسخ:
سلام بر شما
ان شاءالله رضایت صاحب خانه رو بتونیم جلب کنیم.
حضور شما و استفاده از مطالب از هر تشکری بهتره. اگر امری دارید میتونید رایانامه بدید یا آدرس رایانامه‌تون رو بذارید.
باسلام و خداقوت، سایت بسیار خوبی دارید مخصوصا بخش بسته های تابلو اعلانات، فقط یه خورده برای معرفی سایتتون به متولیان مساجد کل کشور تلاش بیشتری کنید حیف محتوای ارزشمند این سایته که به دست تعداد بیشتری از مردم نرسه.
سلام علیکم. اجر شما با سید الشهدا.... از اینکه مطالبتون رو با بهترین طراحی و محتوا بدون هیچ چشم داشتی در اختیار دیگران قرار می دین واقعا آدم نمیدونه چی بگه... شمایید که ندای حضرت آقا رو مبنی بر عرصه ی جنگ نرم لبیک گفتین. ان شاالله خدا قبول کنه از شما.
پاسخ:
سلام علیکم و رحمة الله
حقیقتا اعتقاد ما اینه که کار اصلی رو بچه‌های کف میدان مساجد انجام می‌دن. ما فقط بخشی از تدارکات این عملیات رو بر عهده داریم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی