درنگ 68 | البته فقط گفته!

البته فقط گفته!

همین‌که موضوعی مطرح می‌شود، نیم‌ساعتِ تمام برایت صحبت می‌کند؛ برایت از ریشه بحث می‌گوید و این‌که فلسفه‌ این بحث چیست؟ آیات مرتبط، روایات، حتی سخن بزرگان را با ذکر منبع از حفظ برایت می‌گوید.

ولی امان از زمان عمل! موقعش که می‌رسد «البته فقط گفته!» انگار آن حرف‌ها را فقط به انبار دانستنی‌هایش اضافه کرده. تازه! گمان می‌کند که سالک الی الله شده و خدا او را جزو مقربان درگاه ربوبیت کرده و...

دانستن خیلی خوب است اما برای عمل. اگر روزی عِلم‌مان زیاد شد، برای این است که کارهای‌مان و اخلاصمان را زیادتر کند، نه این‌که حجابی شود بین ما و خدا. علامه حسن‌زاده می‌فرماید: «به جای این‌که عابد باشی، عَبد باش! شیطان هم قریب به 6000 سال عبادت کرد، اما... تاعبد نشوی، عبادتت سودی به حالت ندارد!»

ماه رمضان بهترین موقعی است برای ارزیابی خودمان؛ در این ماه، دست و پای شیطان را بسته‌اند مگر برای کسانی که دنبال شیطنت‌اند! ببینیم تسلیم و بنده خداییم یا بنده علمِ هوای‌مان.

ولا تشتروا بعهد الله ثمنا قلیلا انما عند الله هو خیر لکم (نحل/95)

.

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی