درنگ 90 | راهی نیست...

راهی نیست...

فرض کنید جایی امام معصوم به ما دستوری دهد که به نظر ما آن کار واقعاً اشتباه است، آیا باز هم اجرا می‌کنیم؟! مثل همان موقع که امام صادق علیه‌السلام به یکی از اصحاب خود فرمودند که «برو در تنور آتش بنشین!» اگر می‌خواهید بیش‌تر این وضعیت باورمان شود یک چوب‌کبریت آتش را به دستمان نزدیک کنیم! این کار را می‌کنیم؟! حال امام به ما فرموده که برو در تنور آتش بنشین!

می‌دانید این اختلاف نظرات بابت چیست؟ ما بعضاً از امام‌هایمان فاصله داریم؛ (آن‌طور که باید!) خوب است کمی با توسل و مطالعه، شناخت و محبتمان را به آن‌ها زیادتر کنیم و آن‌گونه که زندگی می‌کردند، ما نیز آن‌گونه زندگی کنیم. خودمان را شبیه آن‌ها کنیم... شما توسل به وجود مبارک امام رضا علیه‌السلام از زبان حضرت آقا را خوب دقت کنید:

«ما که نباید فقط به مرقد امام رضا علیه‌السلام اظهار ارادت کنیم؛ او امام ماست، زندگی او برای ما درس است... اگر می‌خواهید شیعه امام رضا علیه‌السلام باشید بدانید درس ایشان به همه ما این است که ای مسلمان! از مبارزه خسته نشو. نخواب چون دشمن همیشه بیدار است.»

راهی نیست...

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی