حدیث 90 | یک روایت نخواندنی و نگفتنی

یک روایت نخواندنی و نگفتنی

استانداردهایی که در ذهن من و توست، گاهی فرسنگ‌ها فاصله دارد با آن چه رهبران و سروران‌مان می‌گویند و می‌خواهند. مثلا همین «برادری»، چیزی که همیشه از آن گفته‌ایم و خوانده‌ایم، اما هیچ وقت استانداردهایمان را با آن چه در نگاه اهل‌بیت است تطبیق نداده‌ایم. ما چه می‌خواهیم و آن‌ها چه؟ به عنوان مثال این روایت را همه‌مان شنیده‌ایم:

أَ یَجِی‏ءُ أَحَدُکُمْ إِلَى أَخِیهِ فَیُدْخِلُ یَدَهُ فِی کِیسِهِ فَیَأْخُذُ حَاجَتَهُ فَلَا یَدْفَعُهُ فَقُلْتُ مَا أَعْرِفُ ذَلِکَ فِینَا فَقَالَ أَبُو جَعْفَرٍ(علیه‌السلام) فَلَا شَیْ‏ءَ إِذاً.

امام باقر (علیه‌السلام): آیا چنین است که شما نزد برادر خود می‌روید و دست در جیب او می‌کنید وب ه قدر نیاز خود بر می‌دارید و او مانع نمی‌شود؟ گفتم: چنین چیزی را در بین خود سراغ نداریم. فرمود: پس هیچ.

خیلی سوال در ذهن من و شما ایجاد می‌شود. حالا بیایید ادامه‌ روایت را بخوانید. ادامه‌ای که کمتر برایمان گفته‌اند. شاید ما باید خیلی تلاش کنیم برای رسیدن به استانداردهای مورد انتظار اهل بیت:

قُلْتُ فَالْهَلَاکُ إِذاً فَقَالَ إِنَّ الْقَوْمَ لَمْ یُعْطَوْا أَحْلَامَهُمْ بَعْد.[1]

گفتم: پس هلاکت و عذاب؟ فرمود: این مردم، هنوز عقل‌هایشان کامل نشده است.



[1] الکافی (ط - الإسلامیة)، ج‏2، ص: 174

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۱)

دستیاران فرهنگی ومذهبی سایت مسجد نما واقعا از زحمات شما بی نهایت تقدیر وتشکر می کنیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی