روزنوشت 85 | حفره‌های عمیق برجام

حفره‌های عمیق برجام

پس از آن‌که رهبر انقلاب خطوط قرمز را در مسائل هسته‌ای مکرراً اعلام کردند، در عمل این خطوط رعایت نشد و حفره‌های عمیق آن باقی ماند. با این شرایط، امید بود تا در فرایند قانونی تصویب، آن‌چه مغفول مانده، شناسایی و در نهایت راه نفوذ استکبار از طریق برجام بسته شود. متأسفانه، نه 10 بند مصوبه شورای عالی و نه 9 بند مصوبه مجلس، رضایت خاطر رهبری را تأمین نکرده و ایشان ناچار شخصاً 9 شرط دیگر را در تصویب نهایی وارد کردند.

با نگاهی ساده به این 9 شرط می‌توان به حفره‌های عمیق متن برجام پی برد. عدم وجود تضمین قوی برای رفع تحریمها، عدم تضمین برای اعمال تحریمهای جدید، اجرا شدن برجام قبل از گزارش آژانس، عدم ضمانت اجرایی قرارداد نوسازی کارخانه اراک، ابهام در مورد خروج یک‌باره ذخایر اورانیوم کشور، ابهام در رسیدن به ظرفیت 190 هزار سو در صنعت هستهای، ابهام در برنامه غنیسازی بعد از محدودیت هشت‌ساله، امکان تفسیر به رأی آمریکاییها، عدم تشکیل یک هیئت ایرانی برای پی‌گیری اجرای تعهدات طرف مقابل، مهمترین ایراداتی است که در نامه رهبری به آن اذعان شده است.

امید است که مسئولان نظام با مراقبت لحظه‌به‌لحظه، از هرگونه نفوذ دشمن در نظام جمهوری اسلامی پیش‌گیری کنند.

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی