کلام امام 85 | ما چه صحبتی با آمریکا بکنیم؟

ما چه صحبتی با آمریکا بکنیم؟

آقاى کارتر [رئیس‌جمهور آمریکا] تفضُّل فرمودند که دو نفر بفرستند با ما صحبت بکنند. ما چه صحبتى با شما بکنیم؟ ...جواب این زن‌هایى که بچه ‏هاشان را از دست دادند، پدرهایى که جوان‌هاشان را از دست دادند، آن‌هایى که در این طول زمان از امریکا ضربه خوردند، ممالکى که ضربه خوردند این‌قدر، ما جواب این‌ها را چه بدهیم؟

ما جواب این مملکت‌هاى کثیرى که با امر امریکا، با توطئه امریکا، آن‌ها را به نابودى کشیدند، وجداناً جواب آن‌ها را چه بدهیم؟ بنشینیم با کى‏ صحبت کنیم؟ رد کردم این را که نه... ما هیچ خوفى از این نداریم که بربخورد به آقاى کارتر یا امثال او و توطئه زیادتر بکند. یک کسى، یک کشورى که براى خدا قیام کرده است، فریادش الله‌اکبر بوده، او را از چه مى‏ ترسانند این‌ها؟ یک کشورى است که جوان‌ها در میدان رفتند و با تانک‌ها مقابله کردند؛ نه جوان‌ها، بچه‏ ها ...بچه ده، دوازده‌ساله‏اى حمله کرد به تانک و رفت زیر تانک. یک همچو مملکتى را نمى‏ توانند این‌ها خوف در آن ایجاد کنند.

صحیفه امام، ج‏11، ص: 13 (17 آبان 1358)- بعد از تسخیر لانه جاسوسی، آمریکا خواهان مذاکره بود.

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی