قرآن 84 | یا این یا آن!

یا این یا آن!

خواه‌ناخواه در زندگی کارهایی انجام می‌دهی که- خواه‌ناخواه - نتیجه‌اش را خواهی دید. حالا یا وقت دیدن کارنامه سرافکنده و خسته‌ای و انگشت حسرت به دندان می‌گیری یا راضی و با نشاطی و برای پاداش لحظه‌شماری می‌کنی. به‌هرحال یا این است و یا آن و راه سومی ندارد. برای همین هم روز کارنامه را «غاشیه» می‌گویند، یعنی روزی که همه را فرامی‌گیرد.

پس به‌جای غفلت و بی‌توجهی به این دوراهی، بیا و خوب به آن‌ها فکر کن. عاقبتشان را نگاه کن و خوب انتخاب کن که از کدام‌یک می‌خواهی باشی. گروه اوّل در آتش داغ وارد می‌شود و از آب سوزان می‌نوشد و از خار خشک و تلخی می‌خورد که نه چاق می‌کند و نه دفع گرسنگی. امّا گروه دوم در بهشت برین، از بهترین آب‌ها و تخت‌ها و جام‌ها و پشتی‌ها و فرش‌ها بهره می‌برد.

اینک فکر کن چه باید بکنی تا از این باشی و از آن نباشی؟ سوره غاشیه پاسخ تو را خواهد داد.

 

هَلْ أَتاکَ حَدیثُ الْغاشِیَةِ (1) وُجُوهٌ یَوْمَئِذٍ خاشِعَةٌ (2) عامِلَةٌ ناصِبَةٌ (3) تَصْلى‏ ناراً حامِیَةً (4) تُسْقى‏ مِنْ عَیْنٍ آنِیَةٍ (5) لَیْسَ لَهُمْ طَعامٌ إِلاَّ مِنْ ضَریعٍ (6) لا یُسْمِنُ وَ لا یُغْنی‏ مِنْ جُوعٍ (7) وُجُوهٌ یَوْمَئِذٍ ناعِمَةٌ (8) لِسَعْیِها راضِیَةٌ (9) فی‏ جَنَّةٍ عالِیَةٍ (10) لا تَسْمَعُ فیها لاغِیَةً (11) فیها عَیْنٌ جارِیَةٌ (12) فیها سُرُرٌ مَرْفُوعَةٌ (13) وَ أَکْوابٌ مَوْضُوعَةٌ (14) وَ نَمارِقُ مَصْفُوفَةٌ (15) وَ زَرابِیُّ مَبْثُوثَةٌ (16)

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی