قرآن 83 | عالی‌ترین الگو

عالی‌ترین الگو

1- الگو وقتی الگو می‌شود که طرف مقابل خوب خودش را نشان داده باشد؛ مثلاً الگوی خوب را در دنیایی باید پیدا کرد که خیلی‌ها نشان دادند دنیاپرستی و مال‌پرستی کورشان کرده- تا حدی که دیگر ابتلا و امتحان را نمی‌بینند و فقط نگاهشان به نعمت‌هاست و همین نگاه هم آن‌ها را به طغیان کشانده است؛ تا جایی که مثل قوم عاد و ثمود و فرعون شده‌اند!

2- در چنین دنیایی باید به دنبال الگویی بود که برای دنیا هیچ ارزشی قائل نیست و آن را صرفاً محل آزمایش می‌بیند. طبیعی است چنین فردی به آرامشی فوق‌العاده می‌رسد که او را سزاوار «نفس مطمئنّه» می‌کند. نفس مطمئنّه‌ای که پس از عمری کوتاه، در دنیا به سوی پروردگارش باز می‌گردد، درحالی‌که هم او از پروردگارش راضی است و هم پروردگارش از او... خوشا به سعادت او که به بهشت مخصوص پروردگارش وارد می‌شود!

3- راستی چه مصداقی بالاتر از اباعبدالله الحسین وجود دارد برای نفس مطمئنه؟ یگانه آقایی که از همه‌چیزش گذشت در این دنیا چراکه همه آن را آزمایش الهی می‌دید.

یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ (27) ارْجِعی‏ إِلى‏ رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً (28) فَادْخُلی‏ فی‏ عِبادی (29) وَ ادْخُلی‏ جَنَّتی‏ (30)

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی