قرآن 82 | یک راه‌حل سخت

یک راه‌حل سخت

وقتی نظام فکری خراب شد، همه‌چیز به هم می‌ریزد و رفتارهای غلط، یکی پشت سر دیگری می‌آید؛ مثلاً کسی که همه‌چیزش شده است نعمت‌های دنیایی و اصلاً به امتحان بودن و ابتلاء بودن آن نگاه نمی‌کند، آن‌قدر برای دنیا تلاش خواهد کرد تا این‌که عمرش تمام می‌شود و می‌بیند همه‌اش را هدر داده است. چرا؟ به خاطر این نظام فکری باطل!

اما چرا این نظام فکری خراب را دارد؟ چون دلش پول می‌خواهد، زیاد هم می‌خواهد! و همین مال‌دوستی بسیار، او را به دنیادوستی کشانده و دنیادوستی فکر و عملش را خراب کرده است.

حالا باید چه‌کار کند؟ باید در این دنیا با انفاق و یتیم‌نوازی و کمک به مساکین، خودش را نجات می‌دهد و به امتحان بودن نعمت‌ها ایمان پیدا می‌کند یا باید منتظر روز قیامت باشد! روزی‌که زمین به‌شدت می‌لرزد و خدا و فرشتگان صف‌به‌صف می‌آیند... در آن روز دیگر اوست و جهنم؛ و دیگر تذکر فایده ندارد. آری، هرچه هست، عذاب است و بندهای قیامت... عذاب‌های سخت و بی‌مانند...

کَلاَّ إِذا دُکَّتِ الْأَرْضُ دَکًّا دَکًّا (21) وَ جاءَ رَبُّکَ وَ الْمَلَکُ صَفًّا صَفًّا (22) وَ جی‏ءَ یوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ یوْمَئِذٍ یتَذَکَّرُ الْإِنْسانُ وَ أَنَّى لَهُ الذِّکْرى‏ (23) یقُولُ یا لَیتَنی‏ قَدَّمْتُ لِحَیاتی‏ (24) فَیوْمَئِذٍ لا یعَذِّبُ عَذابَهُ أَحَدٌ (25) وَ لا یوثِقُ وَثاقَهُ أَحَدٌ (26)

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی