روزنوشت 49 | پول بهتر است یا عزت؟!

دریافت
حجم: 158 کیلوبایت

پول بهتر است یا عزت؟!

جواب سوال معلوم است، ظاهرا! درست مثل سوال «علم بهتر است یا ثروت.» اما در عمل که نگاه می‌کنیم، می‌بینیم کاملا برعکس است. درست مثل «علم بهتر است یا ثروت»! یعنی همان جور که علم فدای ثروت شده است و علم‌آموزی به مدرک‌گرایی تبدیل شده، گاهی برای رسیدن به پول، عزت را به تاراج می‌گذارند! اصلا برای بعضی‌ها معیارها عوض شده است انگار. بعد از 36 سال از بازیابی عزت ملی و غیرت دینی، بعضی‌ها در دام عدد و رقم‌ها افتاده‌اند و مرتبا تخم مرغ و گوجه فرنگی را روی ترازوی ارزش‌ها می‌گذارند! یکی نیست بگوید برادر من؛ هر مقدار مرغ و تخم مرغ را این طرف ترازو گذاشتی، به جای مقایسه کردنش با زمانِ طاغوت، آن طرف ترازو عزت‌ات را بگذار و ببین در کجا هم‌وزن می‌شود که آن جا قیمت توست!

برای همین است که ما به مسوولین‌مان می‌گوییم برای رفاه مردم تمام تلاش خود را بکنید ولی سرِ عزت معامله نکنید. مخصوصا که دیگر الان انرژی هسته‌ای صرفا یک علم یا فن‌آوری نیست.

پس نباید به حرف بی‌خردانی که به بهانه گرانی‌ها و تحریم‌ها، حاضرند از ارزش‌های خود بگذرند و شکم خود را سیر کنند بها داد. باور کنید ما حاضریم با سیلی صورت خود را سرخ نگه داریم ولی بر سر «عزت» مذاکره نکنیم.

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی