روزنوشت 57 | وای از تبلیغات‌چی‌های دروغ‌گو

دریافت
حجم: 135 کیلوبایت

وای از تبلیغات‌چی‌های دروغ‌گو

اگر این تبلیغات‌چی‌ها و تبلیغات دروغین‌شان نبود، حق‌وحقیقت در طول تاریخ این‌قدر ضربه نمی‌خورد. کارشان را هم خوب بلدند. از ناآگاهی برخی استفاده می‌کنند و چنان فضا را به دست می‌گیرند که افراد آگاه هم شک می‌کنند.

مثلاً در بیانیه لوزان- که برخی به‌اشتباه یا عمد، اسم «توافق» روی آن گذاشته‌اند- از مدت‌ها قبل معلوم بود که قرار است در فلان‌تاریخ چیزی نوشته شود. پس طبیعتاً همه باید منتظر می‌ماندند تا مفاد آن بیرون بیاید و بعد واکنش مناسب نشان دهند. اما این‌جا هم تبلیغات‌چی‌ها وظیفه‌شان را خوب انجام دادند و چنان فضاسازی کردند که هیچ‌کس نتوانست متن بیانیه را به بوته نقد بگذارد و بحث علمی بکند. در عوض همه به هم تبریک گفتند، بدون این‌که چیزی از اصل قضیه بدانند!

فعلاً که چیزی تصویب نشده است؛ اما اگر تصویب شد، یادمان باشد که قبل از توجه به قضاوت صاحبانِ تبلیغات، آگاهانه به نقد و بررسی آن بپردازیم. پس اصحاب رسانه و مردانِ سیاست به‌جای تبریک و تهنیتِ بی‌مورد، به فکر روشن‌گری و آگاه‌سازی مردم باشند.

راستی یک سؤال؛ مگر قرار نبود توافق یک مرحله‌ای باشد؟ پس نقش این بیانیه لوزان چیست؟ امیدواریم که مسئولان ما مثل همیشه فرمان‌بردارِ فرمان‌ده باشند.

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی