روزنوشت 60 | کاریکاتورهای اقتصادی

دریافت
حجم: 166 کیلوبایت

کاریکاتورهای اقتصادی

خیلی خنده‌دار است که کارگرِ بخش تولیدِ محصول الف، صبح تا شب تلاش کند و عرق بریزد تا پول اندکی به دست آورد و خرج زندگیِ صاف‌وساده‌اش بکند- و در این میان شکایت داشته باشد که چرا مردم کالای ما را نمی‌خرند و به سراغ کالای خارجی می‌روند- آن‌وقت همان پول اندک و حلال را که «برایش زحمت کشیده است» بردارد و برود محصول ب را از نوع خارجی‌اش بخرد! با چه توجیهی؟ با این توجیه که محصول خارجی باکیفیت‌تر و ماندگارتر است، اما در محصول ایرانی یا دزدی می‌کنند یا به هر دلیلی کم می‌گذارند! این دیگر نوبر است واقعاً!

از این خنده‌دارتر آن است که طرف اصلاً تولیدکننده نباشد و به تولیدکنندگانِ ایرانی این‌گونه اتهام بزند! حداقل کار آن است که به جای تهمت‌های بی‌ارزش، حمایت‌گر تولیدگران باشیم. ممکن است جنس مشابه خارجی از بعضی جهات برتری داشته باشد، اما باید طرف‌دارِ پروپاقرص کالای داخلی بود.

حالا در میان این کاریکاتورها، اضافه کنید خریدن کالای خارجی را توسط یک نهاد دولتی! دولتی که باید همه‌جوره حامی و پشتیبان کالای ایرانی باشد، باید حرام بداند برای خود خریدن کالای خارجی را. اصلاً خرید کالای ایرانی یک‌جور «از این جیب به آن جیب» است.

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی