روزنوشت 62 | نه شیعه، نه سنی هم شیعه،‌ هم سنی

دریافت
حجم: 123 کیلوبایت

نه شیعه، نه سنی

هم شیعه،‌ هم سنی

بازیِ تکراری، هیچ جذابیتی ندارد. چون همه ترفندهایش لو می‌رود و دیگر کسی در دام شگردهای تکراری نمی‌افتد. اما عجیب است که در بازیِ جنگ‌های مذهبی، صدها و بلکه هزارها سال است که اختلافات پررنگ و کم‌رنگ می‌شود و هم‌چنان بازی ادامه دارد.

مثلا وقتی بحث شیعه و سنی مطرح می‌شود، آتشِ تفرقه شعله می‌کشد و جنگ‌ و دعواهای سابقه‌دار آغاز می‌گردد. چرا این جا کسی از اغراض پشت پرده نمی‌پرسد؟ لااقل یکی بیاید و بودجه‌های رسمی که برای اختلاف‌افکنی‌ها تصویب می‌شود را به گوش جهانیان برساند! آیا آن‌ها عاشق چشم و ابروی ما هستند که برای گروهی آن گونه می‌سازند و گروهی دیگر را این گونه می‌سوزانند؟

پس باید کاری کرد. اما چه کار؟ افراط و تفریط در این عرصه بسیار است. اما باید هر دو گروه را به رسمیت شمارد و با تاکید بر مشترکات، جای بحث علمی را برای هر دو گروه باز گذاشت تا حقیقت نمایان شود. در مقابلِ شعارِ «نه شیعه، نه سنی» و «یا شیعه، یا سنی» شعار ما «هم شیعه و هم سنی» است که معیار اصلی‌اش هم وحدانیت خدا، قرآن، پیامبر و قبله است. جالب است که در جهان امروز همه این‌ها رو به فراموشی است تا هر روز بر طبل اختلافات بیشتر بکوبند!

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی