روزنوشت 64 | «خط قرمز» یا «خط آتشین»

دریافت

حجم: 103 کیلوبایت

«خط قرمز» یا «خط آتشین»

بعضی‌ها «خط قرمزها» را مثل رُبانِ افتتاح جشنواره‌ها می‌دانند که اگر پاره شود، دیگران برایشان کف و سوت می‌زنند! برای این افراد باید به‌جای «خط قرمز» از «خط آتشین» استفاده کرد تا بلکه به خود آیند و بفهمند که عبور از هر خط به معنی سوختن در یک آتش بزرگ است.

آن‌وقت مفهوم «ولایت‌پذیری» هم بهتر معنی می‌شود؛ مثلاً وقتی‌که ولی‌امر فرمود فلان چیز خط قرمز است، اگر افراد خط‌شکنی کنند، درواقع خود را به آتش زده‌اند.

تازه جالب است که وقتی خط قرمزی مشخص می‌شود بعضی می‌گویند نظر ما چیز دیگری است، ولی اگر رهبری امر کنند، سمعا و طاعتا! ای لعنت به این خودنظری و خودکامگی که حرفِ ملت را از زبان بُرّای نظام می‌شنوند، ولی «چون به خلوت می‌روند، آن کار دیگر می‌کنند»! شاید لازم باشد که یک‌بار دیگر آیات قرآن را بخوانند و بفهمند نتیجه این «خط‌شکنی‌ها» و «تجاوزها» چیست؟ (بقره/299)

به‌هرحال، بنای ما مردم بر هم‌دلی و هم‌زبانی با دولت است و بر این قرار خود صادقانه پای‌بندیم. تنها خواست ما این است که حریم‌ها و حدودها خوب معلوم باشد و خوب حفظ شود...

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی