روزنوشت 68 | نظریه‌پردازان دروغگوی سازش

نظریه‌پردازان دروغگوی سازش

ما دولت‌مردان‌مان را غیور،‌ متدین و امین می‌دانیم، اما در این میان می‌بینیم که خودباخته‌هایی می‌خواهند دروغ‌هایی را به جامعه تحمیل کنند؛ مثلاً برای «سازش‌کاری» به تفاوت امام حسن و امام حسین (علیهماالسلام) اشاره می‌کنند و می‌خواهند آن را به شرایط امروز سرایت دهند تا به رهبری هم جام زهر بنوشانند!

اما به خطا رفته‌اند، چون در مقایسه امام حسن و امام حسین (علیهماالسلام) فقط دو ضلعِ «امام و معاویه» یا «امام و یزید» را می‌بینند. درحالی‌که مهم‌ترین عنصر متفاوت در کار امام حسن و امام حسین را نشان می‌دهد، «مردم» هستند. مردمی که زمان امام مجتبی بودند، به زور و زر و تزویرِ معاویه خام شدند و امام‌شان را رها کردند؛ اما در زمان سیدالشهدا قضیه فرق می‌کرد. یارانی- هرچند اندک- بودند که تاآخرین‌نفس پای امام‌شان ایستادگی کنند.

اینک نیز دو ضلع ماجرا تغییر نکرده و از طرفی رهبر انقلاب پا جای پای امام گذاشته و از طرف دیگر آمریکا و اسرائیل ظالم‌تر و مکارتر شده‌اند، اما ضلع سوم یعنی «مردم» تغییر کرده و رشد مضاعف پیدا کرده است. این حرفِ اول و آخر مردم ماست که «اگر عرصه را بر ما تنگ کنند، حادثه عاشورا را تکرار می‌کنیم!»

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی