کتاب 44 | همراه با مختار

دریافت

حجم: 102 کیلوبایت

همراه با مختار

 

کتاب «مختار ثقفی و نهضت توابین»

 

تألیف: احمد الدجیلی، ترجمه: محمدعلی لسانی فشارکی، ناشر: معروف، قطع رقعی، 128 صفحه

به مناسبت آغاز قیام توابین (اول ربیع‌الثانی 65ق)

خرید اینترنتی: http://bookroom.ir/book/8714

 

این کتاب با نگاهی تاریخی به زندگی مختار ثقفی و نهضت توابین به رشته تحریر درآمده است. نویسنده در این اثر کوشیده تا با بررسی جامع پیرامون زندگی مختار، به چرایی این نهضت و اهداف قیام‌کنندگان بپردازد. این کتاب در هفت فصل تدوین شده است که هر یک از این فصول، به قسمتی از زندگی مختار اختصاص داده شده تا در نهایت به قیام می‌رسد.

نخستین فصل این مجموعه، به زندگی مختار و خاندان وی پرداخته است. فصل دوم زندگی مختار قبل از قیام را مورد بررسی قرار می‌دهد. نهضت توابین عنوان سومین فصل این مجموعه است که در آن عناوینی چون انگیزه‌های نهضت، آغاز نهضت و علت شکست نهضت توابین مطرح و بررسی شده است. قیام مختار، عنوان چهارمین فصل این اثر است که نویسنده در آن مباحثی چون در آستانه قیام، پیروزی انقلاب و پس از پیروزی را مطرح می‌کند. بررسی سیاست مختار نیز به فصل پنجم واگذار شده که در آن عناوینی چون سرکوبی مخالفان، اعدام جنایتکاران، بررسی نظری اعدام‌های انقلابی مختار، اعدام حرمله و... دیده می‌شود.

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی