شهدا 51 | مؤسس زورخانه پادگان دوکوهه را بشناسید!

دریافت
حجم: 103 کیلوبایت

مؤسس زورخانه پادگان دوکوهه را بشناسید!

 

سعید طوقانی در جریان اوج‌گیری مبارزات انقلاب و به نشانه اعتراض به رژیم شاه، در نامه‌ای به امام می‌نویسند: «من به خاطر کمک به شما و اعتراض به وضع موجود، ورزش خود را ترک می‌کنم.»

متولد 1348 است. این باستانی‌کار نوجوان، در هفت‌سالگی، بازوبند پهلوانی کشور را از آن خود کرد و مورد تشویق شاه و... قرار گرفت؛ او توانسته بود در 3 دقیقه، 300 دور بچرخد. بعدها ناراحت بود که چرا جلوی مسئولان قبل انقلاب ورزش کرده!

پدرش بهانه سن کم و برنگشتن جنازه برادر شهیدش را می‌آورد، اما سعیدِ همیشه خندان، شناسنامه‌اش را دست‌کاری می‌کند و به جبهه می‌شتابد.

سعید در خاطراتش نوشته بود: «عهد کرده‌ام با حضرتِ زهرا (سلام‌الله علیها) که ببینم ایشان چه کشیده‌اند» و همان بود که در عملیات بدر که با رمزِ یا زهرا (سلام‌الله علیها) شروع شده بود، تیری به پهلو و شکم او اصابت می‌کند و مانند مادر غریبش مظلومانه به شهادت رسید؛ در 15 سالگی: 22 اسفند 1363. 13 سال هم پیکرش در شرق دجله مخفی بود.

شادی روحش و سلامتی همه نوجوانانی که می‌خواهند مثل او باشند، صلوات.

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی