کلام آقا 35 | فلسفه برای کودکان

دریافت
حجم: 117 کیلوبایت

فلسفه برای کودکان

ما در درجه‌ اول باید به ساختن و پرداختن شکل روحى کودکانمان اهتمام بورزیم. اگر توانستیم هویت انسانى این کودک را از آغاز کودکى شکل بدهیم و خلقیاتى را در آن به وجود بیاوریم، این براى همیشه به درد خواهد خورد. عوارضى وجود دارد، معمولاً این عوارض اخلاقیات را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ اما اگر چنانچه شخصیت کودک از آغاز ساخته شد و شکل گرفت، تأثیرات عوارض کمتر خواهد بود و عوامل کمک‌کننده هم در بین راه کمک خواهد کرد.

امروز در کشورهاى پیشرفته‌ مادى دنیا، یکى از کارهاى اساسى و یک رشته‌ مهم، تدریس فلسفه براى کودکان است. خیلى‌ها در جامعه‌ ما اصلاً تصور نمی‌کنند که براى کودک هم فلسفه لازم است. برخى تصور می‌کنند فلسفه به معناى یک چیزِ قلمبه‌سلمبه‌ای است که یک عده‌اى در سنین بالا به آن توجه می‌کنند؛ این نیست. فلسفه شکل دادن فکر است، یاد دادنِ فهم کردن است، ذهن را به فهمیدن و تفکر کردن عادت دادن است؛ ...کودک از اول کودکى عادت کند به فکر کردن، عادت کند به خردورزى؛ این خیلى مهم است.

امام‌ خامنه‌ای | دیدار با فرهنگیان و اساتید استان خراسان شمالی-1392

30 آبان: روز کودک، روز فلسفه

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی