کلام آقا 37 | این قضیه ویژه را بیش‌تر بشناسید!

دریافت
حجم: 219 کیلوبایت

این قضیه ویژه را بیش‌تر بشناسید!

هم‌زمان با نهضت جنگل، چند کار بزرگ دیگر هم در گوشه و کنار کشور - مثل مرحوم شیخ محمّد خیابانی در تبریز، یا کلنل محمّدتقی خان پسیان در مشهد - اتّفاق افتاده که اینها همه تقریباً هم‌زمان است، لکن قضیّه جنگل یک قضیّه‌ ویژه است... آن صبغه‌ مردمی و نجابتی که در کار مرحوم میرزا کوچک‌خان جنگلی هست، در هیچ‌کدام از این دو سه کار دیگری که هم‌زمان در آن دوره اتّفاق افتاد در سرتاسر ایران، نظیر ندارد... منشأ حرکت میرزا کوچک خان یک منشأ صددرصد دینی و اعتقادی است. رفتار او هم یک رفتار دینی و اعتقادی است... یک حرکت صددرصد اسلامی و ایرانی است.

یک واحد مینیاتوری را ایشان از نظام اسلامی و جمهوری اسلامی را در رشت و در همان محدوده‌ خاصّ خودش - گیلان - به‌وجود آورده.

ایشان در بین مردم شناخته شده است، کتاب درباره‌اش نوشته شده. سعی بشود یک کار جامع و دارای نکته - نکته‌های اساسی زندگی او - به‌وجود بیاید، تا ان‌شاءاللّه چهره‌ او بیش‌تر در بین مردم ما، جوان‌های ما شناخته بشود.

از شما دوستانی که در این زمینه کار می‌کنید، متشکریم.

امام خامنه‌ای| دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت میرزا کوچک‌خان جنگلی- 29 آبان 1391

به مناسبت 11 آذر، شهادت میرزا یونس استادسرایی، رهبر قیام جنگل (1300 ش)

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی