کلام آقا 65 | برنامه ویژه تابستان دانش‌آموزان و دانشجویان: کار

دریافت
حجم: 148 کیلوبایت

برنامه ویژه تابستان دانش‌آموزان و دانشجویان: کار

 

اسلام از تنبلی و تن‌پروری و بیکارگی بیزار است. کار، فقط پشت‌میزنشینی نیست... کارهای فکری هم کار است، کارهای جسمانی هم کار است... میدان برای کار در کشور زیاد است... حتی برای جوان دانشجو یا دانش‌آموز در دوران تعطیلات تابستانی می‌شود کارهای موقّت به وجود آورد.

سال گذشته [یعنی 1379] ما تجربه کوچکی کردیم. قبل از تابستان، من از سازمان بسیج سپاه پاسداران و از جهاد سازندگی مشترکاً خواستم برای تابستان جوانان یک برنامه‌ریزی فوری بکنند. خیلی هم نخواستیم به تبلیغات بپردازیم و سروصدای آن را مطرح کنیم. بعد از تابستان، گزارشی که به من دادند، شگفت‌آور بود. نیروهای بسیج با نیروهای جهاد سازندگی - که امسال با وزارت کشاورزی ادغام شدند و وزارت جهاد کشاورزی را به وجود آوردند - همکاری کردند و عنوان آن را «بسیج سازندگی» گذاشتند. از چندی پیش سفارش کردم و الآن هم به این دو سازمان - یعنی جهاد کشاورزی و بسیج - و نیز به آموزش‌وپرورش از همین‌جا توصیه می‌کنم که برنامه‌ریزی کنند. می‌توانند برای جوان‌ها به میزان زیادی کارهای موقّت - حتی در دوره تابستان - پیدا کنند.

 

امام خامنه‌ای|1380/1/1

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی