کلام امام 66 | دودستگی؛ درس مشروطه برای انتخابات بعدی

دریافت
حجم: 100 کیلوبایت

دودستگی؛ درس مشروطه برای انتخابات بعدی

تاریخ یک درس عبرت است براى ما. شما وقتى‌که تاریخ مشروطیت را بخوانید، مى‏بینید که در مشروطه بعد از این‌که ابتدا پیش رفت، دست‏هایى آمد و تمام مردم ایران را به دو طبقه تقسیم‏بندى کرد. نه ایران تنها، از روحانیون بزرگ نجف یک‌دسته طرف‌دار مشروطیت، یک‌دسته دشمن مشروطه... به آن‌جا رساندند که آن‌هایى که مشروطه‌خواه بودند به دست یک‌عده کوبیده شدند. تا آن‌جا که‏ مثل مرحوم «حاج شیخ فضل‌الله نورى» [را] در ایران براى خاطر این‌که مى‏گفت باید «مشروطه مشروعه» باشد و آن مشروطه‏اى که از غرب و شرق به ما برسد، قبول نداریم، در همین تهران به دار زدند و مردم هم پاى او رقصیدند یا کف زدند.

چند وقت دیگر هم انتخابات شروع مى‏شود... ممکن است که اگر اشخاص هوشمند تنبّه ندهند و بیدار نشوند، این انتخابات موجب این بشود که دودستگى‏هاى زیادى ایجاد بشود و این همان مسئله مشروطه است. ...همه‌جا توجه کنند که مسئله، مسئله مشروطه نشود. مسئله این نشود که یک‌دسته براى خاطر این‌که یک کاندیدایى دارند، دیگران را بکوبند.

صحیفه امام، ج‏18، ص: 171

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی