کلام امام 55 | ماهیت شیطانی ساواک: راهبرد رعب و وحشت

دریافت
حجم: 139 کیلوبایت

ماهیت شیطانی ساواک: راهبرد رعب و وحشت

ساواک آن‌طور تبلیغات مى‏کرد که هر خانواده‏اى شاید گمان مى‏کرد که اگر یک کلمه راجع به دولت یا راجع به شاه مخلوع بگوید، این کلمه را آن‌ها مى‏شنوند و این را به جزا مى‏رسانند. در همه قشر[هاى‏] ملت، این خوف را این‌ها ایجاد کرده بودند با تبلیغات دامنه‏دار خودشان که ساواک همچو هست که در هر چند نفر آدم، یکى از آن‌ها ساواکى است... و ساواک هم چه خواهد کرد و چه کرد... آن‌طور در بین مردم خوف بود که شاید برادر از برادرش مى‏ترسید، پدر از پسر، پسر از پدر، هر دو از زن مى‏ترسیدند که مبادا یک‌وقت ما یک حرفى بزنیم و موجب گرفتارى و آزار و اذیت بشود، و اعدام و حبس و کذا.

دولت‌هاى بزرگ‌تر که شیاطینى هستند معلم این شیطان‌ها، آن‌ها از باب اینکه دایره‏ سلطه‏شان زیاد بود به همه کشورها، این‌طور مسائل را با حکومت‌هاى آن‌ها و با ملت‌هاى دیگر باز تبلیغ مى‏کردند و ایجاد خوف و رعب مى‏کردند در همه کشورها و این‌طور وانمود مى‏کردند که اگر یک کشورى یک کلمه برخلاف این قدرت بزرگ، آن قدرت بزرگ، برخلاف امریکا، برخلاف شوروى و قبلاً برخلاف انگلستان، یک کلمه اگر بگوید، دولت را چه خواهند کرد.

صحیفه امام، ج‏13، ص: 302

16 فروردین، تأسیس ساواک (سازمان اطلاعات و امنیت کشور در زمان شاه مخلوع)


اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی