کلام امام 49 | هدف انقلاب اسلامی فقط آزادی و استقلال نبود

دریافت
حجم: 106 کیلوبایت

هدف انقلاب اسلامی فقط آزادی و استقلال نبود

پیروزى نه براى این است که ما برسیم به یک مثلًا آزادى؛ برسیم به یک استقلالى و منافع براى خودمان باشد، همین؛ همین دیگر تمام؟ حالا که دیگر منافع مال خودمان شد، دیگر کارى دیگر نداریم؟

این‌ها مقدمه است. همه‏اش مقدمه این است که یک ملت انسان پیدا بشود؛ یک ملتى که روح انسانیت در آن باشد پیدا بشود؛ تحول پیدا بشود در خود اشخاص. [انبیاء و حکومت‌های دینی] مى‏خواهند انسان درست کنند. انسان که درست شد، همه‌چیز درست مى‏شود. رژیم‌ها، به تبع خارجی‌ها، مى‏خواستند که در این ممالک شرقى انسان درست نشود. آن‌ها از انسان‏ مى‏ ترسند. آن‌ها مى‏خواهند که یک انسانى پیدا نشود... امین است انسان. انسان براى خدا کار مى‏کند و براى خداست. زندگى‏اش براى خداست و مردنش هم براى خداست. یک همچو موجودى ممکن نیست که براى اجانب خدمت بکند و به ضد کشور خودش قیام بکند... این اشتباه است که ما مى‏ گفتیم که، یا مى‏گوییم که، رژیم نباشد بس است دیگر؛ استقلال باشد بس است؛ آزادى باشد بس است. نخیر، مسئله این نیست. ما همه این‌ها را فداى انسان مى‏ کنیم. ما انسان مى‏ خواهیم. همه فداى انسان. انسان وقتى درست بشود، همه‌چیز درست مى‏شود.

صحیفه امام، ج 8، ص: 66

به مناسبت روز تربیت اسلامی و امور تربیتی

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی