حدیث57 | کلیدزشتی ها

دریافت
حجم: 84.5 کیلوبایت

کلید زشتی‌ها

هرچه حرف زشت و کار بد می‌شناسید، تصور کنید. نه، اصلاً تصور نکنید که تصورش هم روح انسان را مکدر می‌کند! بعضی از این بدی‌ها آن‌قدر کثیف و ناپاک است که صاحب آن صدها سال از بهشت و بوی بهشت محروم می‌شود.[1] پس اگر حقیقت این بدی‌ها را کنار هم بگذارند، شاید بین هر کدام‌شان کیلومترها فاصله بیفتد.

به فرض که بتوان همه این‌ها را با هم جمع کرد، عجب فضای بزرگی می‌شود! مسلماً باید برای چنین فضایی درهای مختلفی در نظر گرفت و برای هر در هم قفل‌های متعدد. حالا برویم سراغ دسته کلیدی که این‌همه کلید را بتواند جمع کند. از کلیدهای خزانه قارون- که به حکم قرآن چندین مرد نیرومند به‌سختی آن را حمل می‌کردند- هم بیش‌تر می‌شود که خود این کلیدها را باید در یک اتاق گذاشت و طبیعتاً این اتاقِ آخر هم کلیدی خواهد داشت که کلید همه «کلیدهای زشتی‌ها» است. اما اسم آن کلید چیست؟

جُعِلَتِ الْخَبَائِثُ فِی بَیْتٍ وَ جُعِلَ مِفْتَاحُهُ الْکَذِبُ.

امام حسن عسکری (علیه‌السلام): تمام پلیدی‌ها در خانه‌ای قرار داده شده و کلید آن دروغ‌گویی است. (بحارالانوار، ج 78، ص 377)

پس خیلی راحت می‌توان نتیجه گرفت که هر کس دروغ بگوید، خودش را به اتاقِ زشتی‌ها نزدیک کرده است... غیبت، تهمت، تمسخر، نگاه حرام، شرب خمر، زنا و...، نه اصلاً تصور نکنید که تصورش هم روح انسان را مکدر می‌کند!



[1] الکافی (ط - الإسلامیة)، ج‏2، ص: 349

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی