حدیث 48 | بکشیدش!

دریافت
حجم: 102 کیلوبایت

بکشیدش!

مصلحت‌سنجی‌های کودکانه را باید به دیوار کوبید و بی‌هیچ شک و تردیدی باید احکام اسلامی را اجرا کرد. این حرف هیچ ربطی به نگاه کورکورانه ندارد و اصلاً افراط‌وتفریط‌هایی را که معمولاً انسان‌های نامتعادل مرتکب می‌شوند، توجیه نمی‌کند؛ اما می‌گوید که حرف خدا را بی‌چون‌وچرا عمل کن تا ثمره‌اش را ببینی!

مثلاً اگر حکم قتل سلمان رشدی ملعون را عملی کرده بودیم، الآن این‌همه بی‌حرمتی به مقدسات اسلام نمی‌شد. این‌جا دیگر نیازی به بیان فلسفه احکام نیست. همین‌که الآن ثمره آن حکم را می‌فهمیم، خیال‌مان راحت می‌شود و می‌توانیم احادیثی را که قبلاً جرئت نمی‌کردیم بگوییم، منتشر کنیم. مثلاً به این حدیث توجه کنید:

کُلُّ مُسْلِمٍ بَیْنَ مُسْلِمِینَ ارْتَدَّ عَنِ الْإِسْلَامِ- وَ جَحَدَ مُحَمَّداً ص نُبُوَّتَهُ وَ کَذَّبَهُ فَإِنَّ دَمَهُ مُبَاحٌ لِمَنْ سَمِعَ ذَلِکَ مِنْه‏

هرکس از مسلمانان از اسلام برگردد (مرتد شود) و پیامبری حضرت محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) را انکار کند و به او نسبت دروغ دهد، برای هرکسی که می‌شنود خون او مباح است! (وسایل الشیعه، ج 28، ص 324)

 

جان ما فدای امام صادق علیه‌السلام که در بیان احکام از هیچ ملامت‌کننده‌ای نمی‌ترسیدند و جان ما فدای امام خمینی که برای زنده کردن این احکام در جامعه اسلامی به هیچ مصلحت‌سنجی کودکانه‌ای بها نمی‌داد!

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی