حدیث46 | مهربان تماشایی!

دریافت
حجم: 80.8 کیلوبایت

 مهربانِ تماشایی

بعضی‌ها را باید فقط تماشا کرد. یعنی هیچ نیازی به بحث و گفتگو ندارند. همین که نگاهشان کنی کافی است برای این که زندگی‌ات را از این رو به آن رو کنند. از کارهای فردی و مسائل شخصی گرفته تا روابط اجتماعی و زندگی سیاسی؛ همه‌اش دیدنی و چشیدنی است.

مثلا همین کمک به فقرا که خیلی‌ها ادعایش را می‌کنند؛ فقط بیا و نوع غربی‌اش را با نمونه‌های اسلامی مقایسه کن. بهترین الگوهای آنجا سرمایه‌دارها و میلیاردرهایی هستند که همه دارایی‌‌شان را از چپاول مظلومین به دست آورده‌اند، آن وقت خیریه‌‌هایی را تاسیس می‌کنند و یک از هزاران را به آن ها می‌دهند! اما بهترین الگوی اسلامی، پیامبر مهربانی‌هاست که قبل از کمک به فقرا خود را گرسنه نگه می‌دارد، تا بتواند از سر خیرخواهی و خداخواهی فقیرنوازی کند:

مَا أَکَلَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی‌الله‌علیه‌وآله) خُبْزَ بُرٍّ قَطُّ وَ لَا شَبِعَ مِنْ خُبْزِ شَعِیرٍ قَطُّ.

امام صادق (علیه‌السلام): پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) هیچ گاه از نان گندم (که لذیذتر و گران‌تر بود) نخورد، و هیچ گاه از نان جو (که ارزان‌تر و ساده‌تر بود) خود را سیر نکرد.

راستی ای کاش یک نفر پیامبر ما را این گونه به جهانیان معرفی کرده بود تا همگی او را به نظاره بنشینند و خواه ناخواه الگوی خود کنند. و این همان درخواست رهبر جهان است از جوانان اروپا و آمریکای شمالی!

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی