حدیث44|کمرامام را نشکنیم!

دریافت
حجم: 161 کیلوبایت

کمر امام را نشکنیم!

دیگر دوره این‌که بگویند فلانی نیتش خوب است- حتی اگر در عمل زیاد اشتباه می‌کند- گذشته است. این ربطی هم به لباس و مقام و این چیزها ندارد؛ به قول شهید چمران «می‌گویند تقوا از تخصص لازم‌تر است، آن را می‌پذیرم. اما می‌گویم آن‌کس که تخصص ندارد و کاری را می‌پذیرد، بی‌تقواست!» حالا بیایید و ببینید چه کسانی و در چه لباس‌هایی و چه مقام‌هایی بی‌تقوایی و بلکه جفا می‌کنند! جفا! بله، جفا! نه، بدتر از جفا! کمر امام را می‌شکنند! این دیگر تعارف ندارد. حرف، حرف خود امیر مؤمنان است:

قَطَعَ ظَهْرِی اثْنَانِ عَالِمٌ فَاسِقُ یصُدُّ عَنْ عِلْمِهِ بِفِسْقِهِ وَ جَاهِلٌ نَاسِکٌ یدْعُو النَّاسَ إِلَى جَهِلِهِ بِنُسُکِه‏

دو گروه کمر مرا شکستند: عالم گناهکار که به خاطر گناهکاری، مردم را از علمش باز می‌دارد، و جاهل مقدس‌مآب که با مقدس‌مآبی خود مردم را به جهل خویش دعوت می‌کند! (مجموعة ورام، ج‏1، ص: 82)

پس این‌که فکر کنیم ما عابدیم و زاهد، یا این‌که به بهانه «اسلام» و «عدالت اسلامی» و... از هر جایگاه و مقام و بلندگویی استفاده کنیم تا آب به آسیاب دشمن بریزیم، کار کمی نیست؛ شکستن کمر امام است، پناه‌برخدا!

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی