حدیث 42 | وحدت روایات

دریافت
حجم: 166 کیلوبایت

وحدت در روایات

همه‌چیز روشن است! به ما دستور داده‌اند که زینت اهل‌بیت باشیم، نه مایه زشتی‌ و بی‌آبرویی‌شان. بعد هم گفته‌اند که اگر می‌خواهید مردم را به سوی ما دعوت کنید، بیشتر از این که از زبان‌تان استفاده کنید، با رفتارتان مبلغ ما باشید.[1] چه‌قدر روشن!

آن‌وقت می‌بینی بعضی‌ها که خیلی هم ادعایشان می‌شود، تنها کاری که بلدند بکنند، این است که به برادران خود فحش و ناسزا بگویند و به خیال خود از دین و مذهب دفاع کنند! اما اهل‌بیت ما بهترین راه را صریح و روشن بیان کرده‌اند تا دیگر کسی بیراهه نرود:

صَلُّوا فِی عَشَائِرِهِمْ وَ اشْهَدُوا جَنَائِزَهُمْ وَ عُودُوا مَرْضَاهُمْ وَ أَدُّوا حُقُوقَهُمْ فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنْکُمْ إِذَا وَرِعَ فِی دِینِهِ وَ صَدَقَ فِی حَدِیثِهِ وَ أَدَّى الْأَمَانَةَ وَ حَسُنَ خُلُقُهُ مَعَ النَّاسِ قِیلَ هَذَا شِیعِیٌّ فَیَسُرُّنِی ذَلِکَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا زَیْناً وَ لَا تَکُونُوا شَیْناً

در میان جماعت‌هاى آنان (اهل‌سنت) نماز بخوانید و بر سر جنازه آن‌ها حاضر شوید و مریضان‌شان را عیادت کنید. و حقوق‌شان را ادا کنید، زیرا هر یک از شما چون در دینش پارسا و در سخنش راستگو و امانتدار و خوش‌اخلاق با مردم باشد، گفته می‌شود: این یک شیعه است، و این کارهاست که مرا خوشحال می‌سازد. تقواى الهى داشته باشید، مایه زینت باشید نه زشتى. (بحار الأنوار، ج‏75، ص: 372)

حالا با همه این حرف‌های روشن که این یکی را امام حسن عسکری علیه‌السلام فرمودند، آیا دیگر شک و شبهه‌ای می‌ماند در وحدت برادرانه شیعه و سنی؟



1-       الکافی، ج‏2، ص: 78

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی