حدیث 38 | بیمه اباعبدالله

دریافت
حجم: 160 کیلوبایت

بیمه اباعبدالله

اگرچه داعش و امثال داعش دیگر زوری ندارند و نفس‏های آخرشان را می‏زنند؛ سختی و خطر و بیماری و اضطراب در سفر کربلا، همیشه تاریخ بوده است. چه آن زمان‏هایی که برای هر سلام به اباعبدالله دست زائر را قطع می‏کردند، چه حالا که میلیونی می‏روند و آمار تلفات گاهی به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‏رسد. به هر حال سفر، سفر ساده‏ای نیست و یا حداقل ساده به نظر نمی‏آید. اگر غیر از این بود، به جای ده‏ها میلیون، هر سال صدها میلیون زائر، خاک کربلا را توتیای چشم خود می‏کردند.

اما واقعیت این است که مشکل اصلی در ایمانِ ضعیف ماست؛ وگرنه همین یک روایت امام باقر (علیه السلام) کفایت می‏کرد:

أَیمَا مُؤْمِنٍ مَسَّهُ أَذًى فِینَا صَرَفَ اللَّهُ عَنْ وَجْهِهِ الْأَذَى وَ آمَنَهُ یوْمَ الْقِیامَةِ مِنْ سَخَطِ النَّار

(اللهوف على قتلى الطفوف، ص: 10)

هر مؤمنى که در راه ما آزار ببیند، خداوند آن آزار را از او برهاند، و آبرویش را نگه دارد، و او را در قیامت از عذاب آتش، ایمن گرداند.

راستی یک نفر به ما بگوید که چرا امام باقر (علیه‏السلام) ‏فرموده‏اند که امام سجاد (علیه‏السلام) همیشه و دائما این جملات را بیان می‏فرمودند؟!

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی